1 – Karl (Sweden)

malvorlage-zahl-eins-rehLet’s begin. Wir starten mit meiner baldigen Heimat.
Karl läuft ebenfalls für den Ärla IF, war 2013 Sieger der langen Nachtstrecke bei der Jukola und Schwedischer Nacht-Meister 2014. Außerdem ist er der Erfinder der Boombox im stylischen alten Lederkoffer. Was dieser junge Schwede sonst noch so denkt und macht erfahrt ihr, wenn ihr weiter lest!

für alle die kein schwedisch können
KarlVilka dumma saker gör du i din träningspaus för att inte tänka på löpning?
Det brukar aldrig vara något problem för mig att tänka på annat eftersom jag alltid har något projekt på gång. I år köpte jag en 3D-printer till exempel.

Roligaste saken som hände dig inom orientering förra året?
Jag sprang väldigt lite under 2015, men Scottish 6-days och att heja på dig på VM var väldigt trevligt!

Kulaste grej du har fått vid en prisceremoni någonsin?
Bogseringslina till bilen, 2 veckor innan bilen gick sönder så Roy fick bogsera mig.

Din största framgång utanför idrotten?
Oj, det har jag nog inga!

Din favoritkarta?
En karta hemifrån Robertsfors: Aftonmoran, där SM gick 1981. Skogen är gles och fin med väldigt mycket berghällar.
KarlWalheim

Kommentar verfassen

