Tack Finspång!

Nu är det tid att säga hejdå.

Imorgon ska jag flyga hem till Tyskland. Alla saker är packad, sista träningspasset är kört. Det är tid att säga tack och hejdå till alla snälla mänisskor som hjälpte till att de sista åtta månader blev så underbart och framgångsrik.

Det var tuffa åtta månader med en „hemma“-VM i Strömstad och ett exjobb och massa andra tävlingar och uppgifter. Allt detta skulle ha varit omöjligt utan människor som Björn och hela Finspångs SOK gänget.

Björn var min chef hos Siemens och samtidigt är han orienterare. Så det blev aldrig några problem när jag skulle iväg redan på torsdag eller kommer tillbacka först på tisdag efter en tävling. Även att jobba två veckor hemma i Tyskland gick bra. Jag fått till och med låna hans bil för att åka till läger! Han är helt enkelt världens mest okomplicerade chef. 🙂  Naturligtvis kontrollerade han att det gick framåt med mitt exjobb och att jag kom fram till användbara resultat.

Det gav mig friheten att utveckla mina kunskaper inte bara inom mätteknik utan också inom orientering.

Orientering – min älskade idrott, som genomföras med stor passion och engagemang i Finspång av träningsledare, föräldrar och otaliga ungdomar. Varje vecka arrangerades två tre orinteringstränigar i skogarna runt Finspång. Öppen för alla, också de som är inte med i klubben. Här kan man träna allt från tuffa berg- och banintervaller till kurvbildorientering och rullskidor och mestadels  tillsammans med en stor motiverad grupp. Den här liten stad var mitt personlig orienteringsparadis och alla snälla orienterare här hjälpte till så att jag kunde presentera så bra som möjligt på VM i Strömstad. Så tack till alla som skjutsade mig till tävlingar, för all motivering och peppandet och all stöd som jag mötte här.

Tack Finspång för att du var mitt paradis! Jag kommer att sakna dig och alla snälla männsikor som bor här.

 

 

 

Kommentar verfassen

